Museum geeft vrijkaarten aan de Voedselbank

ingevoerd op 5-12-2013

HOORN-Het Museum van de Twintigste Eeuw heeft 750 vrijkaarten gedoneerd aan de Voedselbank West-Friesland. Steeds meer mensen hebben minder geld te besteden voor extra’s als culturele uitstapjes. Het museum is van mening dat cultuur voor iedereen belangrijk is en geeft daarom kaarten weg aan de minst bedeelden.

Op dit moment zijn er 250 gezinnen in West-Friesland afhankelijk van de Voedselbank. Wekelijks kunnen zij een pakket ophalen met levensmiddelen. De eisen zijn streng; een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen, bijvoorbeeld, mag dagelijks niet meer te besteden hebben als € 11,- voor eten, kleding en extra’s. Geld voor een uitstapje met het hele gezin is er dan niet bij. Het Museum van de Twintigste Eeuw wil een dagje cultuur opsnuiven toegankelijk maken voor deze gezinnen. Dit nostalgische ‘oh-ja!’- museum is leuk voor jong en oud. En de huidige tentoonstelling ’60 jaar Gouden Boekjes’, is ook voor de hele kleintjes een leuke belevenis.

HulpSint
Er werken 85 vrijwilligers bij de Voedselbank die samen met de bakkers, supermarkten en andere bedrijven in Hoorn en omstreken het mogelijk maken dat de allerarmsten in onze regio een wekelijks voedselpakket kunnen krijgen. De Voedselbank beperkt zich niet alleen tot voedsel. In deze feestmaand wordt de Sint ook een beetje geholpen met het inzamelen en uitreiken van leuke cadeaus voor de kinderen. Ook een jarig kind uit het klantenbestand wordt niet overgeslagen.

Help ook mee
De vraag naar deze pakketten wordt steeds groter. Het aantal klanten is in 2 jaar tijd bijna verdubbeld. De Voedselbank kan elke steun heel erg goed gebruiken. Kunt u als bedrijf, organisatie of particulier iets betekenen voor de klanten van de Voedselbank? Uw donaties, financieel of in de vorm van goederen, zijn volledig aftrekbaar van de belasting. Kijkt u voor meer informatie op www.voedselbankwf.nl. Voor meer informatie over het Museum van de Twintigste eeuw kijkt u op www.museumhoorn.nl.
vrijkaarten overhandiging vrijkaarten overhandiging
sinterklaaszakken sinterklaaszakken