Basisschool De Pontonnier wint 50 Gouden Boekjes

ingevoerd op 1-12-2013

HOORN- Een grote verrassing trof de kinderen van R.K. Jenaplanschool De Pontonnier vrijdagochtend. De school heeft 50 Gouden Boekjes gewonnen met een wedstrijd van het Museum van de Twintigste Eeuw. Iedereen die de poster zichtbaar voor het raam had hangen maakte kans op deze mooie prijs.

De poster is van de tentoonstelling ’60 jaar Gouden Boekjes’, die op dit moment te zien is in het Museum van de Twintigste Eeuw. De Pontonnier had de poster pontificaal voor de hoofdingang geplakt.

Alle kinderen van de school moesten naar de aula komen. Daar was directeur van het Museum van de Twintigste Eeuw, Hans Stuijfbergen, die een grote doos bij zich had. Een oorverdovend gejuich ontstond toen bleek dat daar de prijs van 50 Gouden Boekjes in zat! Juf Ineke ten Hoven nam de boekjes in ontvangst. De boekjes zullen in de bibliotheek van de school een mooi plekje krijgen.

Klassieke boekjes
De prachtig geïllustreerde boekjes met hun bekende Gouden ruggetje bestaan al 60 jaar in Nederland. Er zijn inmiddels 3 generaties mee groot geworden! Wie kent ze niet; ‘Poes Pinky’, ‘De vijf brandweermannetjes’, ‘Het Koekemannetje’ of ‘De Hongerige leeuw’. De meest bekende boekjes komen nu tot leven in het Museum van de Twintigste Eeuw op het Oostereiland. De tentoonstelling is nog t/m de kerstvakantie te zien. Voor meer informatie kijk op http://www.museumhoorn.nl
Pontonnier wint 50 Gouden Boekjes Pontonnier wint 50 Gouden Boekjes