Rondleidingen door burgemeesters succes

ingevoerd op 13-3-2014

Burgemeester Onno van Veldhuizen (1962) en zijn vader Eppo van Veldhuizen (1933, jarenlang burgemeester in Oss, hadden een aandachtig publiek tijdens de rondleidingen die zij in het Museum van de Twintigste Eeuw gaven. De Hoornse burgemeester was zelfs een dag lang museumdirecteur en leidde in die rol ook het Cultuurdebat dat op deze MuseumMaandag veel belangstellenden trok.

Na inleidingen van 4 Hoornse directeuren van culturele instellingen, van twee musea, de bibliotheek en de schouwburg, werd gesproken over het belang van cultuur. Door creatief te opereren waren de meeste instellingen heelhuids door de bezuinigingen heen gekomen, maar er werd wel gewaarschuwd dat de ondergrens was bereikt.

Het Museum van de Twintigste Eeuw bestaat dit jaar 20 jaar en viert dat ook de komende maanden met extra activiteiten.

Foto’s: Marcel Rob
Rondleidingen in Hoorns museum door burgemeesters succes Rondleidingen in Hoorns museum door burgemeesters succes
Rondleidingen door burgemeesters succes Rondleidingen door burgemeesters succes
CultuurDebat in Museum van de Twintigste Eeuw (Foto: Barend Hoekstra) CultuurDebat in Museum van de Twintigste Eeuw (Foto: Barend Hoekstra)