Rondleidingen door burgemeesters succes

ingevoerd op 20-3-2014

HOORN - Burgemeester Onno van Veldhuizen (1962) en zijn vader Eppo van Veldhuizen (1933, jarenlang burgemeester in Oss, hadden een aandachtig publiek tijdens de rondleidingen die zij in het Museum van de Twintigste Eeuw gaven op 10 maart. De Hoornse burgemeester was zelfs een dag lang museumdirecteur en leidde in die rol ook het Cultuurdebat dat op deze MuseumMaandag veel belangstellenden trok.

Op maandag 10 maart 2014 zijn twee burgemeesters, vader en zoon, een dag lang de baas in het Museum van de Twintigste Eeuw geweest. Dit museum bestaat in 2014 al weer 20 jaar en heeft daarom verschillende extra activiteiten.

Zowel onze burgemeester als zijn vader haalden herinneringen op aan vroegere tijden. Bevlogen vertelde zij over hun eigen jeugd terwijl ze het publiek rondleidden.

’s Avonds leidde de burgemeester het cultuurdebat. Na inleidingen van 4 Hoornse directeuren van culturele instellingen, van twee musea, de bibliotheek en de schouwburg, werd gesproken over het belang van cultuur. Door creatief te opereren waren de meeste instellingen heelhuids door de bezuinigingen heen gekomen, maar er werd wel gewaarschuwd dat de ondergrens was bereikt.
Eppo van Veldhuizen Eppo van Veldhuizen