Disney en Beatles ontmoeten elkaar in Museum van de Twintigste Eeuw

ingevoerd op 20-3-2014

HOORN – We kunnen haast niet wachten! Er komen een paar geweldig leuke tentoonstellingen naar ons museum. 25 mei start ‘DisneyMania’ en 14 juni start ’50 jaar Beatles Blokker’. We pakken flink uit want we bestaan dit jaar (1 april) ook nog eens 20 jaar!

Op ‘DisneyMania’ kunt u ontdekken hoe het Disney-imperium zich vanaf de Walt’s eerste tekentafel heeft ontwikkeld tot zijn huidige grootte. Vanaf de eerste Mickey Mouse tekenfilms tot de exploitatie van de parken. Heel veel historisch uniek materiaal en nostalgische merchandise. Kinderen zullen zich niet vervelen en volwassenen worden weer even kind! We zijn nu nog hard aan het werk met het maken van deze tentoonstelling maar zullen u binnenkort een ‘sneak preview’ geven.

Beatles in Blokker
Deze zomer is het 50 jaar geleden dat The Beatles hun enige concerten in Nederland gaven. Het waren twee concerten, het was in Blokker en daar zijn we beretrots op! Een prachtig overzicht van deze historische dag komt vanaf 14 juni naar ons Museum. Er zal veel nog niet eerder vertoond beeld- en filmmateriaal te zien zijn. Kijk op www.thebeatlesinblokker.nl (http://www.thebeatlesinblokker.nl) voor meer activiteiten rond dit jubileum en om alvast in de sfeer van toen te komen.
Disney meets Beatles Disney meets Beatles