Speciale Barbie-dag in het museum

Barbie 50 jaar!

Barbie is alweer 50 jaar in Nederland! Op 15 juni vieren we dat met iedereen die van Barbie houdt. Grote en kleine liefhebbers, verzamelaars en kenners. In het nostalgische Museum van de 20e Eeuw staat de grootste collectie Barbies die er in Nederlandse musea te zien is.

Kom kijken hoe Barbie in 50 jaar is veranderd van tuttig dametje tot onafhankelijke carrièrevrouw. Ze heeft al meer dan 100 beroepen gehad! Kenners en verzamelaars vertellen leuke verhalen en interessante weetjes. En er zijn diverse leuke activiteiten. Neem ook vooral je eigen Barbie mee! Ze zal er van opknappen!

Verkiezing ‘Miss Barbie’
Neem je meest bijzondere pop of een door jou ontworpen / gemaakte pop of outfit mee. Deze wordt die dag tentoongesteld in een vitrine, met een korte beschrijving erbij. Een deskundige en enthousiaste jury reikt aan het slot van deze dag een prijs uit! Deelnemers worden verzocht zich aan te melden via info@museumhoorn.nl.

Barbie’s Beautysalon
Groene oren of een geruïneerd kapsel? Verzamelaar Herman van der Kooy leert je hoe je je Barbie weer prachtig gestyled krijgt, met perfect gekapt haar en verzorgde gezichten. Geef uw vintage Barbie of Midge die oude glamour terug!

The Toy Attic
Voor al je verzamel speelgoed! Verkoop van Barbie, Sindy, en andere poppen zoals Tyler/Tonner. Ga met verzamelaars terug in de tijd en geniet!

Barbie’s Hoeden Paradijs
Kom kijken en meedoen. Maak met hulp van hoedenmaakster Hanneke Emens een Barbiehoed voor je eigen Barbie.

Een kijkje bij de collectie van Laura Bas
Laura Bas is de eigenaresse van de verzameling die in het museum te zien is. Zij geeft je graag een persoonlijke rondleiding langs haar collectie in het museum.

Schminken en verkleden
De kleinere Barbiefans kunnen zich laten omtoveren tot een echte Barbie. Liever prinses worden? Dat kan ook!

Workshop Barbietaart maken
Leer nu zelf hoe je zo’n prachtige Barbietaart maakt! De lekkere winkel ‘Maak je taart’ verzorgt deze workshop.

Barbiemarkt
Een kleine markt waar je van alles kunt kopen dat met Barbie te maken heeft. Van poppen tot verkleedkleding.

Museum van de Twintigste Eeuw, Krententuin 24 (Oostereiland) Hoorn.

Barbie in Museum van de 20e Eeuw Barbie in Museum van de 20e Eeuw