Kinderwagenparade bij Museum van de 20e Eeuw

ingevoerd op 3-7-2014

video (http://youtu.be/IXSREc3CN5I)Op zondag 13 juli zal bij het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn een Kinderwagenparade gehouden worden. Om het 20-jarig jubileum van het museum te vieren organiseert het, in samenwerking met het Poppen- en kinderwagen museum in Lelystad, een optocht van historische kinderwagens.

Vanaf 11:00 uur kunt u de ca. 25 kinderwagens en poppenwagens bewonderen op de binnenplaats van het complex op Oostereiland. De getoonde wagens zullen uiteraard allemaal uit de 20e eeuw afkomstig zijn. U treft onder andere bekende Nederlandse merken aan als Koelstra, Van Werven, Van Delft, Mutsaerts en Engelse merken als Silver Cross, Marmet en Royale.

Om ongeveer 12:00 uur en 14:30 uur zal een stoet van dames , veelal in bijpassende kledij, met de wagens een route afleggen langs de haven van Hoorn. In de wagens liggen levensechte poppen. De parades zijn een lust om te zien en een genot om aan mee te doen. Wilt u zelf en/of uw dochter nog meedoen met een passende eigen wagen of een wagen van het museum? Neem dan vooraf even contact op via www.kinderwagenparade.nl, uiteraard geldt dit ook voor ouders met een baby die eens verwend mag worden met een rit in luxe klassieke kinderwagen. Deelname is gratis.

Het Museum van de 20e Eeuw laat door middel van haar uitgebreide collectie en diverse wisseltentoonstellingen de historische ontwikkeling zien van alle facetten van het leven in die eeuw, van huishoudelijke techniek tot culturele tradities. Het buitenleven, en daarbij de ontwikkeling van de kinderwagens maakt daar een aanzienlijk deel van uit. Daarom is de combinatie van een bezoek aan Het Museum van de 20e Eeuw en de kinderwagenparade een dag van ‘ahhhh’, ‘ohhh’, ‘o, die hadden wij ook nog’, ‘wat mooi toch eigenlijk’, ‘weetje dat nog’, ‘kijk nou toch eens, ja, zo was dat toen’ en ‘onvoorstelbaar eigenlijk dat we zo vroeger geleefd hebben’.

Een feest der herkenning voor (groot)ouders, leerzaam en vermakelijk voor de jongeren, kortom voor elk wat wils. Noteer 13 juli in uw agenda en kom naar Het Museum van de 20e Eeuw. Voor de parade en een bezoekje aan het jubilerende museum om verder te genieten van de prachtige en uitgebreide collectie nostalgisch speelgoed waar onder Barbie, Sesamstraat en Lego, en de schitterende wisseltentoonstellingen zoals Disney Mania. Kijk voor verdere gegevens op
Kinderwagenparade in Hoorn Kinderwagenparade in Hoorn