Disney-knutselen in Museum van de 20e Eeuw

ingevoerd op 3-7-2014

Hoorn- De lopende tentoonstelling Disney Mania in het Museum van de 20e Eeuw is een feest voor jong en oud. In vele vitrines zijn honderden topstukken uit een schitterende Disney verzameling tentoongesteld met items vanaf de jaren ´30 tot nu. Van de oudste Micky Mouse en Sneeuw Witje tot aan Cars en Nemo, iedereen zal zijn favoriete figuur terugvinden.

Voor kinderen gaat er vaak toch niets boven zélf dingen doen. Zij kunnen via de gratis audiotour een Disney quiz doen en horen direct of ze de vraag goed hebben beantwoord. Verder heeft Het Museum van de 20e Eeuw tijdens de Disney Mania tentoonstelling een aantal leuke knutselmiddagen voor kinderen gepland. Bezoekers vertellen altijd wat een hoogtepunt deze knutsel workshops zijn geweest.

Kasteel of kroon?
Onder deskundige en enthousiaste begeleiding kunnen alle kinderen van bezoekers een prachtige kroon met Disney figuren maken om als gekroonde prins of prinses weer naar huis te gaan. Ook kunnen ze een Disney kasteel met echt werkende ophaalbrug maken en naar hartenlust versieren! Verder liggen er mooie Disney kleurplaten klaar om door de jonge kunstenaars tot leven gewekt te worden. De knutselmiddagen zijn geschikt voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar. En de volwassenen… die mogen natuurlijk meehelpen. Plezier voor jong en oud.

De knutselmiddagen zijn op de woensdagen 9, 16 en 30 juli en 6 en 13 augustus van 13.30 tot 16.00 uur. Reserveren is niet nodig.
Disney-knutselen in Museum van de 20e Eeuw Disney-knutselen in Museum van de 20e Eeuw