Nieuwe tentoonstelling: Stof!

100 jaar stofzuigers

15 juli t/m 31 december: 100 jaar stofzuigers, Museum van de 20e Eeuw

Stof, in ieder huis ligt het en in ieder huis staat het antwoord erop in gangkast of bijkeuken: de stofzuiger. Maar dat was niet altijd zo vanzelfsprekend. De stofzuiger is een van de beste voorbeelden van het optimisme en de ontwikkelingsgeest die de 20e eeuw kenmerkt. De tijd waarin de mensen meer geld te besteden kregen en naar technologische oplossingen zochten om het leven makkelijker en aangenamer te maken.

Het Museum van de 20e Eeuw laat op een prachtig ingerichte tentoonstelling, met meer dan 100 zeer bijzondere modellen, de complete ontwikkeling van de stofzuiger zien, van de oudste exemplaren die door meerdere mensen bediend moesten worden tot en met de futuristisch vormgegeven stofzuigrobot. U kunt genieten van het technisch vernuft van de vele ontwerpen, maar ook van de prachtige vormgeving. Met daarbij gepresenteerd veel, vaak zeer grappig, reclamemateriaal uit de tijd.