SINTERKLAASFOTO’S GEZOCHT

Museum van de 20e Eeuw zoekt uw Sinterklaasfoto’s

Beste vrienden… Bij deze willen we graag een beroep doen op jullie. Al is het nog lang geen winter en zit Sinterklaas voorlopig nog wel even in het Spaanse zonnetje, toch zijn we al begonnen met de voorbereiding van de ontvangst van de Goedheiligman in ons museum. En vol verwachting klopt ons hart!

Vanaf 15 november zal het Pakhuis van Sinterklaas gevestigd zijn midden in het Museum van de 20e Eeuw. Sinterklaas zelf zal regelmatig langskomen, er zullen heel veel activiteiten voor kinderen plaatsvinden en er zal van alles te zien zijn dat betrekking heeft op de Sinterklaastraditie en het traditionele Sinterklaasfeest. Het Museum heeft een rijke collectie historische voorwerpen die we gaan tentoonstellen, maar we willen graag jullie hulp om foto’s te kunnen tonen van huiselijke taferelen van het Sinterklaasfeest zoals dat gevierd werd in 20e eeuw. Het mag van alles zijn en de foto’s samen zullen een bont gezelschap opleveren. Dus heeft u nog mooie, gekke, ontroerende, lachwekkende, gekscherende (maar beslist niet ontheiligende!) of andere foto’s van het Sinterklaasfeest, dan doet u daar ons, onze bezoekers én Sinterklaas een heel groot plezier mee. De foto’s mogen digitaal worden aangeleverd, het liefst op groot formaat (tot 5MB) op pr@museumhoorn.nl. En heeft u nog oude 8mm films die al gedigitaliseerd zijn, dan houden we ons daar ook voor aanbevolen om ze te vertonen aan het publiek. We rekenen graag op jullie om het Pakhuis van Sinterklaas een nóg groter succes te laten worden.