Museum zoekt mooiste Piet van het land

Tentoonstelling “Pakhuis van Sinterklaas”

HOORN – Voor de Sinterklaas-tentoonstelling “Pakhuis van Sinterklaas” zoekt het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn de ‘mooiste Piet van het land’. Een ieder die een foto van zijn of haar ‘mooiste Piet’ op de expositie wil terugzien, kan een foto op de Facebook-pagina van het museum plaatsen. Het museum wil achterhalen wat de favoriete Piet van Nederland is en zal van de ingestuurde Pieten een digitale collage op de tentoonstelling vertonen.

De tentoonstelling vertelt de historie van het Sinterklaas-feest en toont ook al het inpakpapier van de afgelopen honderd jaar. Tevens is een zaal van het museum omgebouwd tot Pakhuis van Sinterklaas. Kinderen kunnen helpen inpakken, achter het bureau van de Hoofd-Inpak-Piet kruipen, over een dak lopen met een zak vol kadootjes, pakjes in de schoorsteen werpen en een heuse inpakmachine bewonderen. Ook is er een collectie nostalgisch speelgoed uit diverse decennia te bewonderen. Elders in het museum is een slaapkamer voor Sinterklaas ingericht.

Sint en Pieten komen op 22 en 23, en 29 en 30 november 2014 ’s middags in het museum langs. Op de woensdagmiddagen 19 en 26 november en 3 december zijn er Sinterklaas-Knutsel-activiteiten.

Voor de verkiezing “mooiste Piet van het land” kan een ieder een foto plaatsen op de Facebook-pagina
www.facebook.com/mooistepiet (http://www.facebook.com/mooistepiet)

Museum zoekt mooiste Piet van het land Museum zoekt mooiste Piet van het land