Meer bezoek voor Museum van de 20e Eeuw

Jubileumjaar groot succes, Disney expositie verlengd

HOORN – Het Museum van de 20e Eeuw is tevreden over het afgelopen jubileumjaar. Dit jaar vierde het nostalgische museum dat het 20 jaar bestond. Met verschillende acties en activiteiten stond het daarbij stil. In 2014 bezochten 42.000 bezoekers het museum in de oude gevangenis bij de haven van Hoorn.

Met 42.000 bezoekers, 6.000 meer dan in 2013, is het museum zeer tevreden. “Voor een stad als Hoorn is dit een mooi aantal,” aldus directeur Hans Stuijfbergen. “We liggen immers deels aan het water, waar dus geen mensen wonen, en voor veel mensen in het land lijkt Hoorn ver weg.”

Disney Mania verlengd
De succesvolle tentoonstelling Disney Mania in het Hoornse museum wordt op veler verzoek verlengd tot en met 22 maart 2015. De expositie toont alle facetten en successen van het Disney-concern, van de pretparken tot de tekenfilms. Uniek is een verzameling merchandise uit de jaren ’30 en ’40 die niet eerder werd tentoongesteld.

8,5 als schoolcijfer
Het museum is met een ander getal eigenlijk nog blijer: Gedurende 4 maanden werden 750 enquêtes door bezoekers ingevuld en daar kwam een gemiddeld schoolcijfer van 8,5 uit. Bezoekers blijken het museum zeer leuk en onderhoudend te vinden. Wel zijn er relatief veel kritische opmerkingen over de vindbaarheid en de parkeermogelijkheden. “We proberen op onze site de bezoekers zo goed mogelijk te informeren, maar sommige bezoekers stappen zo in de auto en raken dan verstrikt in de binnenstad. Daar hebben we helaas weinig invloed op.” Zegt Hans Stuijfbergen van het museum.

Jubileumjaar groot succes, Disney expositie verlengd Jubileumjaar groot succes, Disney expositie verlengd