Kinderwagenoptocht weer groot succes

ingevoerd op 29-06-2015

HOORN -Voor de tweede maal organiseerde het Museum van de 20e Eeuw in samenwerking met het Kinderwagenmuseum een historische optocht van kinder- en poppenwagens. De twee mooie wandelingen langs de haven en door een deel van de binnenstad trokken veel bekijks. Winkelend publiek op het Grote Noord genoot, maar ook vanaf terrassen was er veel belangstelling.

Zo’n 25 kinderwagens, uit begin 20e eeuw maar ook uit bijvoorbeeld de jaren ’50, ’60 en ’70,  werden geduwd door vrijwilligers in passende kledij. Vooral de grote luxe exemplaren van Engelse en Nederlandse makelij trokken de aandacht.

Honderden foto’s werden geschoten en geregeld moest de bonte parade stil houden op verzoek van het publiek. De wagens werden eerst opgesteld op de binnenplaats van de voormalige gevangenis op het Oostereiland en vervolgens trok de parade zondagmiddag tweemaal door een deel van de binnenstad.

Westerhaven

Net zoals vorig jaar werd ook nu stilgestaan bij verzorgingshuis Westerhaven. Tientallen bewoners kwamen naar buiten en genoten van de historische wagens. Een waar museum aan huis. De organisatie kijkt terug op weer een geslaagde Kinderwagenparade die slechts door enkele spatjes werd lastig gevallen maar verder met prima wandelweer door de stad trok.

Grotefoto-IWVZ3ORE Grotefoto-IWVZ3ORE
Grotefoto-6JUWHJ4Z Grotefoto-6JUWHJ4Z