Speeldag NL 2015 weer groot succes

Museum deelde 1500 rugzakjes uit

Populair waren ze zeker. De rugzakjes met daarin een museum/Playmobil-flyer en een Playmobil figuurtje. Menig kind liep rond op Speeldag NL 2015 met het rugzakje waarvan er 1500 waren weggeven. Ook werd er door honderden kinderen gespeeld aan de vijf speeltafels en waren de Playmobil aanbiedingen op de museumkraam gewild.

Op zondag 20 september 2015 werd in de Hoornse binnenstad de zevende editie van Speeldag NL gehouden. Zo´n vijftig gratis attracties en speelactiviteiten en prima weer zorgden voor zeker 30.000 bezoekers.

Als bedenker van Speeldag NL was het Museum van de 20e Eeuw uiteraard ook weer aanwezig. De tentoonstelling “PLAYMOBIL, 40 jaar speelplezier” werd gepromoot. Een Hoornse wethouder benaderde het museum in 2008, na toen ook al een succesvolle Playmobil-expositie, met de vraag of er niet een jaarlijks evenement kon komen voor kinderen. De museumdirecteur zei ja en sindsdien zorgt de Stichting Speeldag NL elk jaar voor een speelfestijn in de Hoornse binnenstad.

lekker spelen met Playmobil lekker spelen met Playmobil
meer dan 1000 rugzakjes weggeven op Speeldag NL 2015 meer dan 1000 rugzakjes weggeven op Speeldag NL 2015
Mooie plek voor Museum en Playmobil op deze hoek Mooie plek voor Museum en Playmobil op deze hoek
Sarah was hoofd Rugzakjes Vullen Sarah was hoofd Rugzakjes Vullen