Aanbieding voor sport- en cartoonliefhebbers

Dik tevreden, Dik Bruynesteyn 65 jaar sporttekeningen

Voor sportliefhebbers hebben we nu een hele mooie aanbieding. 60 % korting op dit prachtboek Dik Tevreden, nu slechts € 7,95. Online te bestellen maar ook in onze fysieke MuseumShop in het museum 7 dagen per week te koop. In het laatste geval betaalt u uiteraard geen verzendkosten. Een mooi Kerst-cadeau voor wie de expositie in ons museum heeft gemist of juist zo mooi vond.

Dik tevreden, Dik Bruynesteyn 65 jaar sporttekeningen

Dik Bruynesteyn bracht 65 jaar sportgeschiedenis op unieke wijze in beeld. Hij was erbij toen Ard en Keessie hun successen op de schaats boekten. Jan Janssen en Joop Zoetemelk de Tour de France wonnen. Ajax, Feyenoord en PSV Europese bekertoernooien op hun naam schreven. Anton Geesink, Richard Krajicek, Fanny Blankers-Koen, Raymond van Barneveld en Sjoukje Dijkstra indrukwekkende internationale titels behaalden.

Dit boek is een eerbetoon aan een fantastische tekenaar, die werkte in een periode waarin sport een steeds belangrijker plaats in ons leven is gaan innemen. Die eraan meewerkte dat de jeugd sportiever werd, die sporters op een milde manier op de hak nam, die sportprestaties bejubelde en tegelijkertijd relativeerde. Die geliefd was bij drie generaties sportfans, sporters en journalisten.

De titel van dit boek vat hem in twee woorden samen.
Freek de Jonge

Dik was een rappe fietser, een olijke kameraad, een vermakelijke causeur, maar vooral een weergaloos tekentalent.
Dries van Agt

Wat jammer dat zulke tekenaars oud worden en sterven. Dat moesten ze verbieden.
Peter van Straaten

192 pagina’s, veel afbeeldingen in kleur.

dik_cover dik_cover
1e aflevering Appie Happie kl 1e aflevering Appie Happie kl