Voor het eerst Nederlandstalig boek PLAYMOBIL

Het boek dat een glimlach op je gezicht tovert

Onder de titel ”Playmobil, Share the smile” is voor de eerste maal een Nederlandstalig boek verschenen over de boeiende historie van dit populaire speelgoed. Uiteraard verkoopt het Museum van de 20e Eeuw dit prachtige boek. In het Hoornse museum was in 2015 een prachtige expositie te zien over 40 jaar PLAYMOBIL.

Het Playmobil boek is geschreven door Dorothée Charles en voor € 29,99 te koop in de MuseumShop. Online bestellen kan ook via onderstaande link!

Over het boek

Een simpel maar lumineus idee: twee stipjes en een komma. De rest is geschiedenis.
Er zit een zekere humor in om precies op het hoogtepunt van de energiecrisis een figuurtje met een vriendelijke glimlach op de markt te brengen. In een mum van tijd hebben die kleine, eenvoudige personages met het legendarische kapsel de wereld veroverd en in de speelgoedbranche een revolutie ontketend.

Hans Beck ontwierp in 1974 een uniek concept, gebaseerd op een volledig modulair spelsysteem. Het idee is even briljant als eenvoudig: door de onderling verwisselbare accessoires verandert de cowboy in een handomdraai in een indiaan. Wereldwijd verzonnen kinderen zo oneindig veel verhalen en is spelen met PLAYMOBIL in het collectieve geheugen gegrift.

PLAYMOBIL heeft inmiddels de cultstatus bereikt. Dit boek is de gelegenheid bij uitstek om de 40 ingrediënten van dat succes te ontdekken.

over Dorothée Charles:

Dorothée Charles is programmatiedirecteur voor Visuele Kunst bij de Franse ambassade in New York en was curator bij het Musée des Arts Décoratifs in Parijs. Ze was curator van de tentoonstelling ’Playmobil’ in 2010 en co-curator van de tentoonstellig ’Toys and Men’ in het Grand Palais in 2011.

Het boek is ruim op voorraad in de MuseumShop die dagelijks is geopend. Bestellen kan ook online via:

boek playmobil boek playmobil