Ook ondersteboven van jaren '60?

Boek, televisie én expositie!

Bent u ook ondersteboven van jaren ’60? Genoten van dit televisieprogramma? In ons museum dompelen we u in de Wonderjaren-tentoonstelling ook onder in de sixties (en de fifties!) en het boek van de tv-serie ”Ondersteboven – Jouw Nederland in de jaren 60” ligt klaar in onze MuseumShop!

De jaren zestig in Nederland. De welvaart groeide spectaculair. In ieder huis was Tomado thuis. De bermpicknick was hét zomerse hoogtepunt. Wat herinnert u zich nog van die tijd? De frisse flessenlikkers, dripdry afdruiprekjes, pastellerige tupperwareparties? Uw eerste Puch, Daf, Goed Wonen-doorzonflat? Of swingde u stickyrokend in uw nakie op popfestivals? Was u zo’n vrijseksend, langharig en -baardig aksievoerend stuk tuig? Wát zegt u, u bezette persóónlijk dat mythische Maagdenhuis? U brak het Scheveningse Kurhaus af tijdens dat legendarische Rolling Stonesconcert? Really?

Bezoek bijvoorbeeld tijdens de mei-vakantie de prachtige expositie ”Wonderjaren ’50 en ’60” en snuffel dan ook even in onze MuseumShop met talloze nostalgische boeken en kado’s. Het boek ”Ondersteboven – Jouw Nederland in de jaren 60” kost € 19,95 maar we hebben al boeken vanaf € 1,-!

Typisch 60-er jaren hoekje waar een meisje met haar speelgoed staat voor metalen Tomadorekjes met boeken, foto's en allerlei voorwerpen. 1961 Typisch 60-er jaren hoekje waar een meisje met haar speelgoed staat voor metalen Tomadorekjes met boeken, foto's en allerlei voorwerpen. 1961
Ondersteboven-Jouw-Nederland-in-de-jaren-60 boek Ondersteboven-Jouw-Nederland-in-de-jaren-60 boek
Alles vanTomado nu in het museum te zien. Alles vanTomado nu in het museum te zien.
platenzaak Wassenaar in Hoorn platenzaak Wassenaar in Hoorn
Ranja soda reclame Ranja soda reclame
Teenager meisje stoft een single af tijdens het plaatjes draaien op een eenvoudige grammofoon (platenspeler  pick up), jaren '60. Teenager meisje stoft een single af tijdens het plaatjes draaien op een eenvoudige grammofoon (platenspeler pick up), jaren '60.
Tom Manders in zijn creatie van de drankzuchtige archivaris [De Muizenval]. Plaats en datum onbekend [jaren '60]. Tom Manders in zijn creatie van de drankzuchtige archivaris [De Muizenval]. Plaats en datum onbekend [jaren '60].
Wat zijn uw herinneringen aan schoolmelk? Wat zijn uw herinneringen aan schoolmelk?