Geslaagde start van FamilieKwis in Museum 20e Eeuw

Gratis kwis op AudioTour

Tijdens het eerste weekend van de Nationale Museumweek introduceerde het Museum van de 20e Eeuw de nieuwe FamilieKwis. Op de gratis AudioTour kunnen bezoekers vragen beantwoorden en hun kennis toetsen. Uit eerste reacties blijken bezoekers deze museumkwis zeer te waarderen. Het is zowel voor kinderen als (groot)ouders een leuke variant op het museumbezoek.

Als men alle 25 vragen foutloos weet te beantwoorden wint men een leuk nostalgisch boek. De FamilieKwis bevat allerlei soorten vragen en geluidsfragmenten en wordt door het Hoornse museum ook aangeboden voor bedrijfsuitjes en andere groepsbezoeken. Naast de Duits- en Engelstalige versie, en de kindertour ingesproken door ‘opa en oma’ en de standaardaudiotour, is er nu dus nog meer keuze. Alle tours zijn bij het museumbezoek inbegrepen.

Nationale Museumweek

De Nationale Museumweek 2016 wil weer een zo groot en divers mogelijk publiek bereiken. Ruim 350 musea gaan daarom gedurende die week het publiek confronteren, inspireren en verrassen met onze kunst, met ons erfgoed, en met ons aller museumschatten; met Ons échte Goud!’ dus. Het beoogde resultaat van de Nationale Museumweek is een sterkere reputatie van alle musea en meer waardering voor museale collecties bij het grote publiek. Op de site nationalemuseumweek.nl zijn alle activiteiten van de musea te vinden.

Ons Echte Goud. Dichterbij dan je denkt!

In het Museum van de 20e Eeuw ontdekt men de ‘gewone’ gouden schatten van de afgelopen eeuw. Wat had de gemiddelde Nederlander in huis? Hoe zagen woningen er uit? De tijdelijke expositie over de Wonderjaren ’50 en ’60 geeft ook een mooi beeld van het leven in die tijd gezien door de ogen van een kind. Acteur Frank Groothof vertelt op de AudioTour over zijn jeugd. Prachtige foto’s en interieurs verbeelden zijn herinneringen.

Meer info op www.museumhoorn.nl

museumkwis logo museumkwis logo