Museum promoot Hoorn groots

LED-scherm Amsterdam

Met twee afbeeldingen op een mega LED-scherm naast de ringweg van Amsterdam, net voorbij de Coentunnel, promoot het Museum van de 20e Eeuw deze week niet alleen zichzelf maar ook de stad Hoorn. Een prachtfoto van de haven van Hoorn met de tekst ”Groeten uit Hoorn” trekt bij veel automobilisten de aandacht.

Met een tweede afbeelding wordt het nostalgische museum gepromoot. Met de opvallende reclame-uiting wil het Hoornse museum zijn naamsbekendheid verder vergroten. Het museum heeft een beperkt budget voor alle PR en Marketing maar weet door slim gebruik te maken van aanbiedingen soms groots uit te pakken.

Zo had het museum afgelopen zaterdag een paginagrote advertentie in het Haarlems Dagblad. Ook in die regio ontdekken steeds meer mensen het Museum van de 20e Eeuw. Een groot deel van de bezoekers komt uit de provincie Noord-Holland, maar uit andere provincies komen ook steeds meer mensen.

Saillant detail is dat het museum ook zelf een groot LED-scherm had op het Oostereiland, maar dit is vanwege klachten al geruime tijd op non-actief. In overleg met omwonenden en gemeente wordt er naar een alternatief hiervoor gezocht. Het museum hoopt spoedig ook in de eigen stad weer goed in beeld te zijn.

led amsterdam b mei 2016 led amsterdam b mei 2016
led amsterdam mei 2016 led amsterdam mei 2016