Apetrots op Bimbobox

Aapjeskast in Museum van de 20e Eeuw

Kent u hem nog? De Bimbobox, ook wel Aapjeskast genoemd. We wilden er altijd al één in onze collectie maar de weinige exemplaren die er nog zijn, bleken voor ons onbetaalbaar. Toen onze directeur tegen een doos vol aapjes aanliep ontstond het idee om dan zelf maar een Bimbobox te maken, een remake, een replica.

En dat project is geslaagd. Meer dan geslaagd want hij is mooier en uitgebreider dan gehoopt. De individueel aangestuurde aapjes musiceren op vier ’jail-liedjes’, waaronder uiteraard Jailhouse Rock van Elvis. We zitten met ons museum immers in een voormalige gevangenis. Maar uiteraard is er ook een liedje van Herb Alpert bij, dat hoort bij zo’n aapjeskast.

U kunt de machine, na inworp van een muntje, in werking stellen en een song kiezen of ze afwisselend allemaal activeren. De opbrengst is voor het aankoopfonds van het museum.