De tijd van opa en oma in de Kinderboekenweek

Auteur kinderboek speelt hoofdrol in video voor scholen

Veel scholen uit Noord-Holland hebben zich al aangemeld voor de Kinderboekenweek-activiteiten in het Museum van de 20e Eeuw. Het thema ”Opa en Oma” past dan ook goed bij dit museum. Samen met de auteur van het leuke én leerzame boek ”De oma van de oma van mijn oma”, Marc ter Horst, heeft het museum een filmpje gemaakt. Scholen kunnen dit in de klas bekijken als opwarmer voor het museumbezoek.

Het museum heeft het boek gebruikt om een toepasselijke activiteit voor de Kinderboekenweek  te maken. Het boek is in de MuseumShop te koop voor slechts € 14,95. En de schrijver, Marc ter Horst, figureert dus in de speciaal gemaakte film. Hij gaat op onderzoek in het museum.

Boek ”De oma van de oma van mijn oma”

Hoe leefde jouw oma? En je oma’s oma? En daar de oma van? De oma van de oma van mijn oma is een vrolijk kinderboek dat je via tientallen opa’s en oma’s mee de geschiedenis in neemt.

Geschiedenisboek voor kinderen
Jouw oma doet boodschappen bij de supermarkt. De oma van jouw oma ging naar de kruidenier. De oma van de oma van jouw oma kocht alles op de markt. Aan de hand van honderden oma’s en opa’s duikt Marc ter Horst de geschiedenis in. Van theekransje tot Facebook, van paard tot elektrische fiets en van ganzenveer tot smartphone. Een vrolijk geschiedenisboek voor nieuwsgierige kinderen.

Museum en boek ideale combinatie

Het Museum van de 20e Eeuw en het nieuwe boek van Marc ter Horst passen uitstekend bij elkaar. Toch had de schrijver het museum nog niet bezocht voordat hij met schrijven begon! De directeur en enkele medewerkers van het museum spelen samen met de auteur in de leuke promotiefilm die speciaal voor de Kinderboekenweek 2016 is gemaakt. Maar ook daarna nog  prima gebruikt kan worden in schoolklassen.

Omdat de Kinderboekenweek al is volgeboekt met groepen van scholen, is er ook de mogelijkheid om de speciale opa-en-oma actviteiten na de Herfstvakantie te doen. Mail voor aanmelding en informatie naar info@museumhoorn.nl

Kijk hier voor de video:

de oma van de oma van mijn oma de oma van de oma van mijn oma
ansicht hoorn oostereiland ansicht hoorn oostereiland
MUSEUM HOORN 1 MUSEUM HOORN 1
MUSEUM HOORN 2 MUSEUM HOORN 2