Museum 2e bij DagjeWeg.NL Award

HOORN – Het Museum van de 20e Eeuw is tweede geworden bij de race om de DagjeWeg.NL Award 2017. Het Hoornse museum is trots op deze plek direct na winnaar het Openluchtmuseum Arnhem. Vrijdagmiddag werd er op het Oostereiland in Hoorn taart en een muurschild bezorgd.

Directeur Hans Stuijfbergen nam trots de taart en oorkonde in ontvangst: “Het is best bijzonder dat we als relatief kleine organisatie met vooral vrijwilligers en bescheiden budgetten toch zo’n mooie landelijke onderscheiding krijgen. Het is een beloning voor de inzet en enthousiasme van onze medewerkers. En blijkbaar hebben we ook een betrokken achterban die zijn stem veelvuldig heeft uitgebracht.”

“Verschillen tussen musea in ons land zijn enorm”, aldus Hans Stuijfbergen. “Wij hebben 3 mensen betaald in dienst, bij de nummer één werken maar liefst 280 betaalde krachten. Arnhem heeft een begroting van 20 miljoen terwijl wij nooit boven de half miljoen uitkomen. Ook heeft het openluchtmuseum 10 maal zoveel bezoekers als wij. Dus zijn we extra trots op zo’n tweede plek.”

Het publiek stemde de afgelopen maanden op hun favoriete uitje en bezorgde het Openluchtmuseum in Arnhem een eerste en het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn een tweede plek. Attracties als Corpus, Sprookjeswonderland, Oorlogsmuseum Overloon, Nederlands Bakkerijmuseum in Hattem, Oude Ambachten & Speelgoed Museum en Space Expo waren ook genomineerd.

Als prijs krijgt het Museum van de 20e Eeuw een grote publiciteitscampagne op DagJeWeg.nl t.w.v. € 2.500,-.

bordje-dagjeweg-award-2 bordje-dagjeweg-award-2
tweede-plaats-museum-van-de-20e-eeuw-overhandiging tweede-plaats-museum-van-de-20e-eeuw-overhandiging
dagjweg Award 2e plek dagjweg Award 2e plek
dagjweg gebak 2e plek dagjweg gebak 2e plek