Goed jaar voor Museum van de 20e Eeuw

In 2018 expositie met Buurman & Buurman

HOORN – Het Museum van de 20e Eeuw heeft met ruim 55.000 bezoekers in 2017 weer een goed jaar gehad. Grote trekker was de Star Wars tentoonstelling die in de periode van half november 2016 t/m 7 januari 2018 meer dan 60.000 bezoekers trok. Voor 2018 heeft het museum vanaf 3 februari een mooie expositie over Buurman & Buurman, de handige TV-klussers, voorbereid. Poppen en attributen van het Grévin wasssenbeeldenmuseum in Praag zijn daar voor overgenomen.

Directeur Hans Stuijfbergen over het afgelopen jaar: “De Star Wars expositie werd hoog gewaardeerd, goed bezocht door mensen uit het hele land en bezoekers kochten veel Star Wars items in onze MuseumShop. Voor de continuïteit van ons museum zijn succesvolle tentoonstellingen belangrijk. Overigens komen er altijd ook  nog heel veel bezoekers voor onze vaste opstelling.”

Het Hoornse museum werkt met 3 vaste krachten (2,5 FTE) en 65 vrijwilligers. Directie-assistent Anneke Weel, die zo’n 20 jaar bij het museum werkte en nu met pensioen gaat, wordt per 1-1-2018 opgevolgd door Wim van de Water. Hij was bij veel mensen in de regio bekend als de bedrijfsleider van V&D Hoorn. Hij is met 40 jaar ervaring bij V&D een aanwinst voor het museum. Zelf is hij blij dat hij op zijn leeftijd, na veel sollicitatiebrieven te hebben verstuurd, nu weer een baan heeft.

Voor meer informatie over het museum kijkt u op www.museumhoorn.nl De webshop van het museum vindt u hier: www.muxx.nu

mainbanner1 mainbanner1
2631x1 2631x1
benbhuis benbhuis