Voorjaarsvakantie met LEGO expositie

Al 120.000 bezoekers

Het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn heeft al veel succes met de tentoonstelling 90 jaar LEGO, maar liefst 3 zalen vol LEGO. Deze Voorjaarsvakantie verwacht het museum weer duizenden bezoekers. De medewerkers zijn in ieder geval voorbereid op gezellige drukte. Al 120.000 bezoekers bezochten de LEGO tentoonstelling.

Op een groot interactief diorama kunnen bezoekers verschillende treinen, auto’s, raketten en kermisattracties, allemaal van LEGO, in beweging brengen. Naast een groot LEGO City tafereel, met auto’s, treinen, helicopters en veel meer, is er ook een duister Harry Potter landschap met bewegende draak en trein. Ook is er een gedeelte ‘space’ waar ruimteschepen uit Star Wars met elkaar in gevecht gaan. Met beweging, lichteffecten en Star Wars-geluiden. Bezoekers kunnen op knoppen drukken om de diorama-onderdelen te activeren. Langs een groot station gebouwd met 25.000 bouwsteentjes rijden prachtige treinen en op de kermis draait o.a. het reuzenrad en de draaimolen.

Uiteraard is er ook een ruime plek waar jong en oud zelf kunnen bouwen met duizenden bouwsteentjes. Mooie bouwwerken van bezoekers worden tijdelijk ook in vitrines getoond. Grote beelden van soms wel 2 meter hoog van bijvoorbeeld Harry Potter en Woody uit Toy Story zorgen voor mooie foto’s op social media.

folder5 folder5
folder6 folder6