Wie is Wie in ons museum?

Wie is Ger

Een gezicht uit het Museum van de 20e Eeuw

In deze rubriek laten we jullie kennis maken met een medewerker van het Museum van de 20e Eeuw. Er werken 100 vrijwilligers en 5 betaalde krachten in ons museum.

Vertel eens iets over jezelf.

Hallo, ik ben Ger, en ik woon al 42 jaar in Hoorn. Geboren en getogen in Amsterdam mag ik mij geen Horinees noemen, wel ben ik inmiddels na zoveel jaar een echte Hoorenaar. Ik ben 68 jaar en heb twee dochters van 39 en 35 jaar. Ik heb 44 jaar als verpleegkundige in de gezondheidszorg gewerkt en geniet nu al een paar jaar van mijn pensioen. Ik houd van lezen, vooral historische boeken en biografieën, maar ook andere genres. Daarnaast houd ik van muziek en ga ik graag wandelen, zowel in de natuur als stadswandelingen. Daarnaast heb ik nog een grote hobby en dat is Willem, mijn kleinzoon van ruim twee en een half jaar oud, hij houdt me wel lenig, bouwen op de grond met zijn Duplo of LEGO of verstoppertje spelen, hij houdt dat langer vol dan ik!

Wat doe je in het museum?

Sinds half september 2020 werk ik als vrijwilliger in ons Museum van de 20e Eeuw waar ik werk bij de balie en in de winkel en een enkele keer ondersteun ik bij het verwerken van de bestellingen via onze website. Daarnaast help ik soms bij het geven van een rondleiding. Afwisselend werk dus met gezellige en enthousiaste collega’s!

Wat viel je op tijdens je eerste werkweek?

Wat meteen opviel, was het enthousiasme en de motivatie van al mijn collega’s. Iedereen probeert op zijn of haar manier bij te dragen aan de slogan ”het meest klantvriendelijk museum van Nederland” Laagdrempelig, een goede sfeer, met heel veel aandacht voor elkaar en voor onze bezoekers, waarbij het niet uitmaakt of je nu vrijwilliger of betaalde kracht bent. Ik vind dit een groot compliment! Ik heb in mijn werkzame leven wel anders meegemaakt.

Wat was je leukste werkdag tot nu toe?

Dat vind ik lastig, ik kan eigenlijk niet echt onderscheid maken, eigenlijk zijn alle dagen leuk. Als ik al iets moet zeggen, dan vind ik de dagen tijdens de diverse vakanties en weekenden er uit springen, gezellig druk, veel kinderen en enthousiaste reacties van onze bezoekers. De interactie die je hebt met onze gasten, de verhalen die zij hebben over wat ze zien en eigen verhalen die ze soms hebben, maakt het werken leuk en boeiend. De tips en een heel enkele keer een klacht(je), houden ons alert en helpen om ons museum up to date te houden!

Kortom, voor mij heel veel plezier, wat ik de komende jaren zal blijven doen!

IMG_2783 IMG_2783
ger en kleinzoon ger en kleinzoon
ger ger