OPENING PLAYMOBIL 40 JAAR SPEELPLEZIER

ingevoerd op 03-04-2015

Na maanden van zorgvuldig plannen, overleggen en opbouwen werden in 2015 de deuren geopend van de tentoonstelling PLAYMOBIL, 40 jaar speelplezier. Wat een feest van kleur, onschuld en puur speelgenot! Verdeeld over drie zalen zien we grote vitrines vol prachtige diorama’s met als onbetwist hoogtepunt enkele kolossale landschappen van vele vierkante meters groot. Honderden, zo niet duizenden figuren staan opgesteld om complete werelden uit te beelden. Vele speelplekken en bijzondere activiteiten maken het feest compleet voor volwassenen en kinderen.

MUSEUMSHOP OOK MET PLAYMOBIL

Het zien van al dat prachtige PLAYMOBIL maakt de mensen natuurlijk zo enthousiast dat ze ook willen gaan spelen. Dat kan in het Museum op een van de vele speeltafels. De speeltafels zijn verdeeld naar thema en de ene tafel is geschikt voor de allerkleinsten en andere voor wat grotere kinderen. Maar je wilt natuurlijk ook thuis met PLAYMOBIL spelen. De MuseumShop van het Museum van de 20e Eeuw voorziet in die behoefte en heeft PLAYMOBIL in allerlei soorten en maten klaar staan. Van een brandweerkazerne tot dierentuin, van bouwvakkers tot prinsessen. Voor ieder wat wils.

RADEN MAAR

Een grote doorzichtige PLAYMOBIL-speelfiguur  gevuld met kleinere speelfiguren. Een pop vol poppetjes… een wonderlijk gezicht. Maar de vraag is natuurlijk: hoeveel poppetjes zouden erin zitten? Er zit maar één ding op: raden maar. Alle bezoekers van de tentoonstelling PLAYMOBIL, 40 jaar speelplezier mogen raden. Er zullen leuke PLAYMOBIL prijzen worden weggegeven aan de mensen die er het dichtst bijzitten.

ZELF EEN FIGUUR VAN PLAYMOBIL MAKEN

Hoe leuk is het niet om zelf een figuur van PLAYMOBIL in elkaar te zetten en mee naar huis te mogen nemen? Geweldig natuurlijk en de droom van ieder kind. In het Museum van de 20e Eeuw kan je onderdelen naar keuze uitzoeken en onder vakkundige begeleiding er een mannetje of vrouwtje van maken.

IMG_0391a IMG_0391a
IMG_0424a IMG_0424a