Populaire schrijfster te gast in Museum van de 20e Eeuw

Lezing over nieuw boek

HOORN - Annegreet van Bergen houdt binnenkort in het Museum van de 20e Eeuw een lezing over haar nieuwe boek “Het goede leven”. Van Bergen is vooral bekend als auteur van de bestseller “Gouden jaren – Hoe ons dagelijks leven in een halve eeuw onvoorstelbaar is veranderd”. Daar zijn zo’n 300.000 exemplaren van verkocht.

Voor haar nieuwste boek is dankbaar gebruik gemaakt van de ruime collectie van het Museum van de 20e Eeuw. Veel foto’s zijn in het museum gemaakt. Uiteraard verkoopt de MuseumShop het boek ook. Aanmelding voor de lezing is noodzakelijk.

Met nieuwe observaties en anekdotes pakt zij in “Het goede leven” de draad weer op en laat ze bijvoorbeeld zien dat de wereld door de gestegen rijkdom openbrak en dat de ongelijkheid tussen rangen en standen, en tussen mannen en vrouwen er kleiner door werd. Ook inzichten veranderden: Want wie biedt tegenwoordig zijn gasten nog een rokertje aan en welk kind spaart er nog sigarenbandjes? Ook laat Van Bergen schitterende foto’s zien uit de tijd dat Nederland nog niet half zo rijk was als nu.

Annegreet van Bergen, geboren te Enschede, is van opleiding econoom en van beroep journalist. Zij kreeg landelijke bekendheid als auteur van het in 2014 verschenen boek ‘Gouden jaren’, waarin zij laat zien hoe het dagelijks leven in Nederland onherkenbaar is veranderd door de ongekend grote naoorlogse economische groei.

Wilt u de lezing door Annegreet van Bergen bijwonen? U betaalt alleen de normale entree (€ 9,-) voor het museum en krijgt er een kopje koffie bij. De Museumkaart is ook geldig, dan is het gratis. Wel eerst aanmelden via info@museumhoorn.nl En vol=vol. De lezing vindt plaats op zondag 4 november 2018 van 11.00 tot 12.00 uur. Aansluitend kunt u ook het museum bekijken. Inloop vanaf 10.30 uur. Kijk voor parkeren en andere info op www.museumhoorn.nl

goede leven voorzijde boek goede leven voorzijde boek
annegreet van bergen annegreet van bergen
gouden jaren 1 gouden jaren 1