Nieuwe speel- en bouwhoek in museum

En tweede horeca

Het Museum van de 20e Eeuw heeft een nieuwe speel- en bouwhoek voor kinderen ingericht. Daar kunnen jeugdige bezoekers lekker aan de slag en spelen. Bouw een reusachtige houten toren of speel een oudhollands spel. Een potje sjoelen of tafelvoetbal met de (groot)ouders kan ook. Of je fantasie loslaten op de LEGO en Playmobil. Ook kunnen de jongste kinderen in de trein van Thomas of het busje van Pieter Post rijden.

Terwijl de kids lekker bouwen en spelen in de nieuwe speelhoek kunnen (groot)ouders of begeleiders een kopje koffie of thee drinken. Het museum heeft namelijk een tweede horecaruimte met 40 comfortabele fauteuils in gebruik genomen zodat men nu groepen tot 80 personen kan faciliteren. Vanuit deze nieuwe sfeervolle horeca, met prachtige historische Coca Cola affiches aan de muur, hebben ze uitzicht op de spelende en bouwende kinderen. Met mooi weer is het ruime terras naast het museum ook open.

Knutselen tijdens Meivakantie

Ook deze Meivakantie vermaken kinderen zich prima in het Museum van de 20e Eeuw. Je kunt er lekker creatief aan de slag en je werkstuk na afloop mee naar huis nemen. Wil je een sleutelhanger of koelkastmagneet maken en versieren? Of bouw je liever een spaarpot? Of ga je voor het beschilderen van linialen of tollen? Keuze genoeg en onze medewerkers kunnen je helpen. De knutselactiviteiten zijn er tijdens de Meivakantie, van 30 april t/m 6 mei tussen 12.00 en 16.00 uur. Er zijn geen extra kosten aan verbonden, je betaalt alleen de entree voor het museum.

Exposities en audiotour

Bekijk met zijn allen ook de twee tentoonstellingen. Ontdek alles over 70 jaar Kindertelevisie en bekijk de echte poppen en kleding van toen. Gebruik de gratis AudioTour door het hele museum en laat je door Henny Huisman zelf bijpraten op de expositie “De Henny Huisman Show”. Het kijkcijferkanon van de 20e eeuw vertelt je leuke anecdotes. Doe met het hele gezin de interactieve Kwis op de AudioTour en merk wie de slimste is.

Speel- en bouwhoek Museum van de 20e Eeuw 2 Speel- en bouwhoek Museum van de 20e Eeuw 2
Speel- en bouwhoek Museum van de 20e Eeuw 4 Speel- en bouwhoek Museum van de 20e Eeuw 4
MuseumCafé Museum 20e eeuw 2 MuseumCafé Museum 20e eeuw 2
Speel- en bouwhoek Museum van de 20e Eeuw 3 Speel- en bouwhoek Museum van de 20e Eeuw 3