Kans op reis van € 1.000,- voor deelnemers enquete

Museum van de 20e Eeuw doet mee aan Europees onderzoek

Het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn doet al vele jaren aan marktonderzoek. Middels enquêtes en onderzoeken komt het museum er achter wat bezoekers belangrijk vinden en hoe de waardering is. Nu doet het museum ook mee aan het Europese onderzoek Sentomus. Deelnemers aan de online enquête maken kans op een reisbudget van € 1.000,- en elke deelnemer redt 1 m2 regenwoud.

Het onderzoek en de vragenlijst zijn ontworpen door een Europees consortium van 6 universiteiten en 10 academici. Ook is de Nederlandse Museumvereniging betrokken bij het Sentomus onderzoek. Het onderzoek biedt een laagdrempelige tool aan om op een wetenschappelijk onderbouwde manier het publiek te bevragen over alle relevante aspecten van hun museumbezoek. Dit onafhankelijk onderzoek wordt in Nederland georganiseerd met de ondersteuning van Universiteit Groningen en wordt gelijktijdig aangeboden aan musea in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk Spanje, Italië en België.

Professioneel onderzoek

Directeur Hans Stuijfbergen over de reden voor deelname aan het onderzoek: “We willen weten hoe onze bezoekers denken over het Museum van de 20e Eeuw, hoe het bezoek beviel en wat beter kan. Daarom doen we al bijna dertig jaar regelmatig onderzoek. Nu kan het extra professioneel en in Europees verband. Dat geeft ons vergelijkingsmateriaal en we kunnen ook online enquêteren. Onze bezoekers kunnen hier de enquête invullen: https://www.sentomus.eu/nl/121 (https://www.sentomus.eu/nl/121) Ook als men recent in ons museum is geweest.”

Prijzen

Het onderzoek wordt volgens de Europese AVG-richtlijnen gevoerd. Er worden op geen enkel moment persoonsgegevens verzameld van respondenten, de enquête is volledig anoniem. Mensen die als winnaar aangeduid worden, krijgen na afloop van de enquête een unieke code te zien met de boodschap om contact op te nemen met het onderzoeksteam. Voor elke volledig ingevulde enquête redden ze 1 m² bedreigd regenwoud van verdwijning via de organisatie World Land Trust. En er worden enkele reisbudgetten ter waarde van € 1.000,- weggegeven om deelnemers te stimuleren.

Museum-of-the-20th-Century-Super-70s-living-room-560x420 Museum-of-the-20th-Century-Super-70s-living-room-560x420